Ako predať svoju nehnuteľnosť čo najrýchlejšie

Autor: Peter Badida | 18.12.2016 o 20:33 | Karma článku: 1,03 | Prečítané:  159x

Asi nebudem ďaleko od pravdy, keď poviem, že predať nehnuteľnosť čo najrýchlejšie a, samozrejme, aj čo najvýhodnejšie je snom každého majiteľa, ktorý má v pláne predať svoju nehnuteľnosť už z akýchkoľvek pohnútok.  

Asi nebudem ďaleko od pravdy, keď poviem, že predať nehnuteľnosť čo najrýchlejšie a, samozrejme, aj čo najvýhodnejšie je snom každého majiteľa, ktorý má v pláne predať svoju nehnuteľnosť už z akýchkoľvek pohnútok.

A malo by to byť aj zmyslom práce všetkých realitných maklérov, ktorí si získali dôveru predávajúceho a majú zverenú nehnuteľnosť do predaja.

Aby sa nám podarilo predať tú našu nehnuteľnosť čo najrýchlejšie, je potrebné si vyhodnotiť, čo ovplyvňuje rýchlosť jej predaja – teda čo zapríčiní, že práve tá naša nehnuteľnosť rýchlo upúta pozornosť najviac motivovaného budúceho kupujúceho.

Ako dosiahnuť rýchly predaj?

Odpoveď je jednoduchá. Naša nehnuteľnosť by mala spĺňať predstavy o bývaní nášho kupujúceho a zaujať ho. Ale kto je náš kupujúci? Kde asi pracuje, v akom odvetví, koľko asi zarába, je sám alebo má rodinu, koľko asi má detí, na aké miesta, blogy, sociálne siete chodí, aké články číta, kde chodí nakupovať? Tak toto budú tie miesta, kde umiestnime informáciu o nehnuteľnosti do cesty nášmu kupujúcemu, aby si ju všimol. Častokrát to môže byť moment, okamih z miesta, kde sa náš kupujúci nachádzal a spustil u nebo myšlienku, že ho zaujala práve tá naša nehnuteľnosť.

Čo pomáha podporovať predstavivosť budúcemu kupujúcemu o jeho bývaní?

Iste je to dobre a kvalitne nafotená nehnuteľnosť či videoprezentácia, na základe ktorej náš budúci kupujúci vidí všetko ako na dlani a vie si hneď predstaviť, kde bude bývať a aké úpravy ešte potrebuje urobiť, aby priestor spĺňal jeho požiadavky.

Je dôležité, aby pred natáčaním a fotením prešla naša nehnuteľnosť home stagingom. Teda, aby sme nehnuteľnosť dokonale upratali, odstránili drobné vady vzniknuté užívaním, premaľovali, odstránili osobné bytové doplnky ako sú rodinné fotografie, magnetky a namiesto nich zvolili vhodné bytové doplnky, kvety či misu s ovocím.

Kde prezentovať nehnuteľnosť na predaj?

Základom je umiestnenie inzerátu o predaji našej nehnuteľnosti na internetové portály o realitách, pričom bude inzerát obsahovať kvalitný opis nehnuteľnosti, tzv. krátku prehliadku našej nehnuteľnosti.

Vhodným doplnkom v rámci marketingovej stratégie je označiť nehnuteľnosť, že je na predaj, či už prostredníctvom banneru alebo plachty umiestnenej na plote či na balkóne nehnuteľnosti.

Ďalej si pripravíme o predaji nehnuteľnosti oznam do tlačených inzertných novín, do newslettra, taktiež pripravíme krátky leták a roznesieme ho do okolia lokality, kde sa naša nehnuteľnosť nachádza a pozveme ľudí na deň otvorených dverí, aby sa na vlastné oči prišli pozrieť, že tá naša nehnuteľnosť je pre nich ako stvorená.

V neposlednom rade nastavíme správne cenu za predaj našej nehnuteľnosti. Lebo len zaujať a dobre pripraviť nehnuteľnosť na jej predaj nestačí. A ak tú našu nehnuteľnosť chceme predať ešte rýchlejšie, potom aj cena by mohla byť lákadlo pre podporu v rozhodovaní o kúpe nehnuteľnosti. Samozrejme, tento faktor platí aj opačne. Radšej dajme pozor a cenu nastavme tak, aby nám pri samotnom predaji pomáhala. Ak je v našej lokalite o nehnuteľnosti veľký záujem a je ich nedostatok, môžem urobiť aj aukciu, ale to už je iná téma...

No a to by mohlo byť tak v skratke na tému ako predať svoju nehnuteľnosť čo najrýchlejšie asi všetko. Tak už len popriať veľa šťastia, aby sa tá vaša nehnuteľnosť predala čo najrýchlejšie a za tú správnu cenu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Barometer policajnej korupcie? Ako hladko kúpite drogu

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.


Už ste čítali?